هدف اصلی اینه که بتونید از طریق یک سری کلاویه ، انتهای مورد نظرتون رو بنوازید و اونها رو به کامپیوتر منتقل کنید.

کیبورد:

     کیبورد یکی از سازهای بسیار مردمی و پرطرفدار هست. یک ساز الکترونیک که شامل انواع صدا و ریتم میشه.

      تفاوت عمده ای که با سینتی سایزر داره اینه که برخلاف سینتی سایزر ، در کیبورد معمولا شما هیچ نقشی در ساخت صدا به عهده ندارید و تنها از یک سری Preset یا صدای از قبل ساخته شده استفاده میکنید. همچنین در کیبورد امکاناتی وجود داره که در سینتی سایزر این امکانات مشاهده نمیشه. مانند ریتم و کورد و سکوئنسر و ….
اکثر کیبورد ها یا بهتر بگم تقریبا تمام کیبورد ها خروجی میدی دارند. پس اگه شما کیبورد در اختیار دارید احتمالا میتونید از این کیبورد به عنوان کنترلر استفاده کنید.

میدی کیبورد کنترلر:

میدی کیبورد کنترلر یک کیبورد هست و از نظر ظاهری تقریبا تفاوتی با کیبورد نداره. مهمترین تفاوت میدی کیبورد کنترلر با کیبورد یا سینتی سایزر اینه که میدی کیبورد کنترلر هیچ صدایی تولید نمیکنه و تنها چیزی که به شما ارائه میکنه نتهای میدی هست. اکثر افراد میدی کیبورد کنترلر به اختصار میدی کنترلر اسم میبرن. البته این عبارت تا حدی میتونه ایجاد اشتباه کنه. چون کنترلر هایی که تنها برای کنترل پارامترهای نرم افزار ها به کار میرن و کلاویه ندارند هم میدی کنترلر نام دارن. اما ما هم در این مقاله از میدی کنترلر به جای میدی کیبورد کنترلر استفاده خواهیم کرد.

در ادامه وارد جزئیات میشم  و کیبورد و میدی کنترلر رو دقیق تر باهم مقایسه میکنیم و معایب و مزایای هر کدوم رو نسبت به همدیگه بیان میکنم.

     مزیت اصلی کیبورد نسبت به کنترلر اینه که کیبورد صدا تولید میکنه. در نتیجه هیچ لزومی برای استفاده ی کیبورد به همراه کامپیوتر وجود نداره. با کیبورد میتونید یک آهنگ کامل رو اجرا کنید. از صداهای کیبورد استفاده کنید و …. عموما با استفاده از کیبورد هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت. اما یک میدی کنترلر به کامپیوتر یا یک سخت افزار دیگه مانند کیبورد, ساند ماژول, سمپلر و یا هر سخت افزاری که ورودی میدی داشته باشه متکی هست. اگه یه کیبورد داشته باشید که میدی و یو اس بی بخوره ، خیلی بهتر از یه میدی کنترلره .
حداقل از صداهای خوده کیبورد به صورته جداگونه میتونید بهره ببرید. به عبارت دیگه تنها با استفاده از میدی کنترلر نمیتونید صدا تولید کنید. همونطور که گفته شد, تنها چیزی که میدی کنترلر ارائه میکنه نتهای میدی هست.

اما مزیتی که میدی کنترلر نسبت به کیبورد داره, کنترل چیزهایی غیر از نت هست. زمانی که شما یک میدی کنترلر خریداری میکنید, روی کنترلرتون غیر از کلاویه ها, یک سری ناب (پیچ) و دکمه و احتمالا چند اسلایدر (فیدر) مشاهده میکنید. توسط این ابزار میتونید متغیرهایی که درون نرم افزار وجود داره رو کنترل کنید. فرضا درون نرم افزار یک فیلتر روی خروجی سینتی سایزر مورد نظرتون قرار بدید. توسط نرم افزار ناب شماره ی 3 از روی کنترلر رو به ناب مربوط به کات آف فیلتر وصل کنید. حالا میتونید  با کلاویه های کنترلر نت ها رو بنوازید و زمانی که ناب شماره ی 3 روی کنترلر رو کم و زیاد میکنید, صدای خروجی سینتی سایزر فیلتر میشه و کات آف فیلتر بصورتی که شما ناب رو میچرخونید تغییر میکنه.

      این میدی کنترلرا به درده اونایی که موسیقیه الکترونیک کار میکنن میخوره .
باید میدی کنترلر رو از طریقه پورته میدی یا usb به کامپیوتر وصل کرد و به کمکه نرم افزار های آهنگسازی (سکوئنسر ها) مثله fl studio –nuendo – sonar- cubase… به آهنگسازی مشغول شد .
حالا چجوری ؟؟ میگم !!
توی آهنگسازیه الکترونیک یه سری ساز های مجازی هستن که بهشون میگن vsti که مخففه Virtual Studio Technology Instrument هست. توی این vsti ها صدا های ساز های مختلف نمونه برداری شده و با کیفیته خیلی خوب ذخیره شده و شخصه آهنگساز میتونه از این صدا ها به جای سازه واقعی توی آهنگش استفاده کنه ! که این کار به کمکه همون Midi Controller میسر میشه .

     کیبورد و کنترلر از نظر ارسال نت تفاوتی ندارند. در نتیجه اگه تنها قصد نواختن نت رو دارید تفاوتی نمیکنه اگه از کیبورد استفاده کنید یا میدی کنترلر. اما اگه قصد تغییر صدا همزمان با نواختن دارید و به کنترلر های ناب و اسلایدر نیاز دارید باید از میدی کنترلر استفاده کنید و کیبورد ها چنین امکانی رو در اختیارتون نمیذارن. البته اگه شما با این مقادیر قبلا کار نکردید شاید به نظرتون بیاد که چنین امکاناتی بسیار برای شما مفید خواهند بود. اما به نظر من (تنها نظر شخصی خودمه و بس) تنها روزهای اول که تازه کنترلر رو خریداری کردید از ناب ها و اسلایدرها استفاده میکنید و بعد از مدتی ازشون زده میشید. چون خیلی کم پیش میاد که واقعا بخوایید از ناب و اسلایدر استفاده کنید. مهمترین و شاید تنها موارد استفاده از ناب و اسلایدر کارهای زنده و لایو همچنین صدا سازی هست. زمانی که قصد اجرا بصورت زنده دارید نمیتونید همزمان که نت ها رو مینوازید ماوس رو به دست بگیرید و مقادیر صدا رو تغییر بدید. اما اگه از کنترلر استفاده کنید میتونید توسط ناب و اسلایدرهای موجود روی صفحه ی کنترلر, هر کدام از مقادیر مورد نظرتون رو تغییر بدید و صدا ها رو عوض کنید. همچنین زمانی که قصد صدا سازی دارید میتونید ناب های میدی کنترلر رو به هر کدام از ناب های سینتی سایزر نرم افزاری درون کامپیوتر وصل کنید و بدون اینکه به ماوس یا کیبورد دست بزنید صدای مورد نظرتون رو بسازید. اما برای مواردی مانند رکورد اتومیشن من شخصا ترجیح میدم از ماوس استفاده کنم. مگر اینکه هدف, رکورد همزمان چند اتومیشن باشه.
اگه با اینکه “میدی کنترلر به تنهایی کاری نمیتونه انجام بده و باید حتما به کامپیوتر یا سخت افزار های صدا ساز دیگه متصل بشه” مشکلی ندارید پیشنهاد میکنم به جای کیبورد, میدی کنترلر خریداری کنید. میدی کنترلر های امروزی قیمت بسیار پائینی دارند.
در صورتی که تصمیم به خرید میدی کنترلر دارید, نکته ی دیگه ای که باید ازش اطلاع داشته باشید کلاویه های پیانوئی هست. اگه قصد شما تنها رکورد نتها هست و تمرین کیبورد, میتونید هر میدی کنترلری رو خریداری کنید. اما شاید مایل باشید که پیانو یاد بگیرید و بنوازید. صد در صد پیانو سازی هست که نمیشه به سادگی از اون گذشت. برای یادگیری پیانو میتونید از هر کیبورد یا میدی کنترلری استفاده کنید. اما پیانو تفاوت هایی با کیبورد یا میدی کنترلر داره. مثلا پیانو 7 اکتاو داره, اما اکثر کنترلرها و میدی کیبورد ها فقط 5 اکتاو دارند. تفاوت دیگه در کلاویه ها هست. کلاویه های کیبورد و میدی کنترلر معمولا نرم و روان هست. اما پیانو کلاویه های بسیار سنگین و خاص خودش رو داره. به همین دلیل اصلا جالب نیست که پیانو رو روی یک ساز 5 اکتاو که کلاویه هاش شباهتی به کنترلر نداره تمرین کنید. اما نگران نباشید.

      میدی کنترلر هایی هم ساخته شده که از لحاظ کارکرد کاملا شبیه به پیانو های آکوستیک هستند. این کنترلر ها هم مانند کنترلرهای دیگه, هیچگونه صدایی تولید نمیکنند. اما کلاویه های این میدی کنترلر ها مانند کلاویه ی پیانو سنگین و چکشی هست. همچنین این کنترلر ها 7 اکتاو هستند. در نتیجه هیچ مشکلی در یادگیری پیانو نخواهید داشت. میتونید این میدی کنترلر رو به کامپیوتر وصل کنید, یک نرم افزار پیانوی مناسب مانند Steinberg the Grand یا Native Instruments Akoustic Piano رو اجرا کنید و به نواختن پیانو بپردازید. این کنترلر ها یک عیب دارند. اگه شما قصد داشته باشید با میدی کنترلر, نتهای سریع و سرعتی بنوازید با یک میدی کنترلر با کلاویه های پیانویی زود خسته میشید و اصولا این کار بسیار سخته. چون کلاویه ی این کنترلر ها مانند پیانو, سنگین و چکشی هست.
طبق معمول هیچ انتخاب اولیه ای وجود نداره و مناسبترین گزینه رو خودتون و با توجه به شرایط انتخاب میکنید. اما در اکثر موارد, خرید یک میدی کنترلر معمولی 5 اکتاو بهترین انتخاب خواهد بود.

گردآوری:صدابرداران

جستجوی کاربران برای این مطلب:

برچسب‌ها:

66 دیدگاه برای “” فرق بین کیبورد و میدی کیبورد کنترلر “”

  1. ممنون از توضیح های خوبتون.
    یک سوال اینکه بنده میدی کنترل code 61 رو دارم، چطور میشه صداش توی قضا هم پخش بشه نه فقط توی کامپیوتر و برنامه..

    • سلام روز شما بخیر
      خواهش میکنم.
      میتونید بهش باند وصل کنید یا به میدی در صورت داشتن خروجی مورد نیاز و یا به خوده کارت صدا.

    • اصلی ترین تفاوت میدی با کیبورد توی حساسیت به تاچ هست که کیبورد های معمولی ندارند اما همه میدی ها دارند، متاسفانه اشاره ای بهش نشد

      • سلام وقت بخیر…
        عزیزم اون کیبورد هایی که شما میفرمایید حساسیت به تاچ ندارند الان قریب به ده سال است که تولیدشان متوقف شده است و فکر نمیکنیم که دیگه نیاز به اشاره کردن داشته باشن…کیبوردهایی که از سال 2010 به بعد تولید شده است همگی فینگرتاچ هستند و عمده امکانات آنان با میدی کنترلر برابری میکند و در بعضی موارد با امکانات بیشتری نیز میباشند که انتخاب بین آن بات میدی کنترلر صرفا نوع نیازمندی های مشتری میباشد.
        باتشکر از حسن انتخاب شما

  2. پس میدی حتما باید به کامپیوتر وصل بشه؟ به تنهایی صدایی نداره ؟ و اینکه اگه بهش هدفون یا میکرفون وصل کنی بازم نمیتونی صداش بشنوی درسته ؟

    • سلام روز شما بخیر…
      میدی کنترلر مثل ارگ نیست که بانک صوتی داشته باشه و تا وقتب بهش صدایی ندید با هیچ وسیله ای صدایی از آن در نمیاد که شما بتونید بشنوید.
      متشکریم

      • سلام خوبید ؟ خیلی ممنون از مطالبتان عالی بود.لطفا بفرمائید آیا با میدی کنترلر میشه مانند ارگ ۱۰۰۰ ارینتال ساز غربی و فارسی زد منظورم اینه که نرمافزار میدی کنترلر قابلیت سازهای عربی و فارسی رو به کیفیت ارگ ارینتال دارن ؟
        من در حال خرید میدی نویشن لانچی ۴۹ هستم.تشکر

        • سلام روز شما بخیر بله میدی کنترلر میتواند برای شما با همان استایل کیبورد اورینتال یا شرقی را پیاده نماید با مودلاسیون و پیچ بند هایی که بر رویش دارد.
          باتشکر از حسن انتخاب شما

      • سلام به حق جای تشکر و قدردانی ویژه ای رو وظیفه خودم دیدم که حتما قدردانی ، سپاس خودم رو خدمتتون ابلاغ کنم .
        متشکرم اگه لطف کنید به بنده با این ایمیل نماس بیرید لطفا یه کار کوچی در حده راهنمایی ازتون دارم. Mojisal4@gmail.com

  3. سلام
    مطلب رو کامل خوندم
    دیدم بی انصافیه که آدم انقدر خوب از تجربیات و دانسته های دیگران استفاده کنه ولی تشکر نکنه
    خیلی ممنونم از اینکه این پست رو قرار دادید

  4. سلام
    ضمن تشکر بابت این مطلب مفیدو بدرد بخوری که گذاشتین یه سوال برام پیش اومد، برای استفاده از میدی کیبورد ها باید حتما به کامپیتر وصل باشن یا راه دیگه ای برای استفاده ازشونم هست؟؟

    • سلام…
      خواهش میکنیم…
      در حال حاضر فکرمیکنم راه های ارتباطی دیگری هم بغیر از usb برای اتصال به کامپیوتر در بازار موجود باشد.

      • باسلام ممنون از مطالب مفیدتون..

        سوالی داشتم؟ ایا سینتی سایزر، یا ارنجر یا میدی میشه در اجرای زنده به کرگ مثلا ایکس فور وصل کرد و جدا ازش ملودی اجرا کرد؟؟

        • سلامت باشید نظر لطف شماست …
          در صورتی که korgx4 دارای خروجی میدی باشه بله امکان پذیر هستش.
          باتشکر از حسن انتخاب شما

  5. درود و سپاس بابت مطلب بسیار مفیدتون دمتون گرم برقرار باشین همگی .فقط یه سوال الان من که ارگ پی ا 50 دارم باید با کابل میدی به کارت صدا وصل بشم دیگه ؟چون اگر میتقیم به کیس پی سی وصل بشم فک نکنم کنترلر بشه درست گفتم ؟

    • سلام روز شما بخیر…
      بله شما میبایستی برای تبدیل کیبورد به میدی کابل تبدیل خود را به کارت صدای خود متصل نمایید.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

  6. سلام ممنون از توضیحات بسیار عالی شما
    چندتا سوال داشتم که اگه بتونید راهنمایی کنید واقعن ممنون میشم
    من مدتیه نوازندگی پیانو رو شروع کردم ولی متاسفانه مجبور شدم پیانو رو بفروشم و حالا به میخوام میدی بخرم، یعنی هم میخوام نوازندگی (البته نه نوازندگی در سطح حرفه ای) رو پیش ببرم هم به کار آهنگسازی مشغول بشم
    شما گفته بودید که با میدی کلاویه سنگین نوازندگی سخته!
    پس شما چه چیزی رو پیشنهاد میدین که بتونه هر دو جنبه رو پوشش بده، یعنی نوازندگی و آهنگسازی، قطعا پیانو گزینه بهتریه ولی میخوام نظرتون رو راجع به میدی بپرسم و اگه مدل خاصی مد نظر شماست که مناسب آهنگسازی و نوازندگی باشه ممنون میشم معرفی کنید.

    • سلام روز شما بخیر…
      ما نگفتیم سخته چرا که مثلا برای یکپیانیست بسیار هم ساده است اما برای دوستانی که از کیبورد به میدی با کلاویه سنگین رجوع میکنند کار کمی مشکل میشود که آن هم با کمی ممارست و تمرین به ثمر خواهد نشست.
      دستگاه های میدی کنترلر بسیار موفق و با امکانت خوبی در چند سال اخیر ظاهر شده اند اما با توجه به قیمت های فزاینده ای که جدیدا برای تجهیزات استودیویی لحاظ شده است ، بهترین پیشنهاد ما تبدیل کیبورد به دستگاه های میدی کنترلر میباشد.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

  7. سلام ببخشید مجددا مزاحم میشم..امشب رفتم فروشگاهی فروشنده میگفت شما میدی کنترلر نخرید بیا استوک کاشی و ۲۰۰۰ و ۲۱۰۰ و ۲۲۰۰ دارم یا کاشی و ۸۱۰ ببر این هم کیبرد هم میدی و هم و کلایوه های پیانویی دارن. اینا مثلا از نویشن لانچی ۴۹ بهتره ..لطفا نظرتان رو بفرما ..من میخوام هم شروع کنم هم دارای کامپیوتر و آمپلی خیلی قویی هستم

    • با توجه به قیمت های فزاینده ای که در حال حاضر تجهیزات استودیویی پیدا کرده اند تبدیل کیبورد به میدی یکی از بهترین راه های پیشنهادی برای شما با همان امکانات میدی کنترلر میباشد.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

      • نقاط قوت
        • محتوای عالی، بیانی گویا،
        نقاط ضعف
        • مثال، مقایسه، بحث مصداقی بر اساس شرایط افراد و دستگاه های موجود

        سلام
        مطلب شما عالی بود
        اما ای کاش، ادامه داشت…
        یعنی ای کاش، توضیحات خوبتون رو بازهم در چند بخش دیگه با مثال ها و مقایسه های فنی کامل‌تر می کردید
        بخصوص، با ارائه پیشنهادهایی برحسب میزان توان حرفه‌ای و تمکن مالی افراد
        مثلا درقالب یک جدول
        این باعث می‌شد قدرت تحلیل مصداقی و انتخاب ما بالاتر بره
        بازهم ممنون

  8. سلام روز بخیر من یه دستگاه کنترلر ترکتور NI S8 دارم که قابلیت تیدیل به میدی کنترلر داره برای من بنظرتون کیبورد قابل اتصال به میدی کنترلر بهتر نیست ؟

    • سلام روز شما بخیر
      با هزینه ها و مبالغ فعلی چرا بسیار بهتر میباشد، اما باید توجه کنید که امکانات کیبورد و میدی کنترلر به مراتب با هم تفاوت های زیادی دارند که در برخب امور کیبورد و در برخی دیگر میدی کنترلر بهتر است.
      باتشکر از حسن انتخاب شما.

  9. سلام و ممنون از این توضیح جامعی که داشتید.
    ببخشید من از اینجا به این سوال رسیدم که برای آهنگسازی و وارد شدن به دنیای موسیقی حداقل باید یک ساز رو بلد باشم و یا بتونم بزنم و از اونجا که علاقه من بیشتر به ساز هایی مثل کیبورد و پیانو هست تا چیز دیگه. تصمیم دارم میدی کنترلر بخرم چرا که هم به نوعی با هم خانواده های این ساز که مثلا کیبورد باشه آشنا بشم و هم بتونم آهنگسازی کنم میخواستم بدونم درست دارم فکر میکنم و اینکه پیشنهاد شما چیه و من اصلا چطوری میتونم این رو یادبگیرم. ممنون میشم جواب بدید

    • سلام روز شما بخیر …
      ممنونیم از حسن انتخاب شما…
      دوست عزیز بسیار انتخاب بجا و شایسته ای انجام داده اید فلذا توصیه ی دیگری به جز انتخاب هوشمندانه در نرم افزار میزبان برای شما نداریم.
      به امید موفقیت روز افزون شما

  10. سلام و خسته نباشید
    من برای شروع اموزش ساز کیبورد به دخترم
    میخوام براش میدی کنترلر بخرم چون پیانو حدود ۳۰ میلیون هزینه داره
    ولی میدی کنترار حدود ۱۰ تومن و برای من مقرون به صرفه تر
    و علاقه من به ادامه دادن دخترم در مسیر نوازندگی کیبورد و پیانو هست
    پیشنهاد شما چیه
    من سیستم کامپیوتر pc و لبتاب هم دارم
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام روز شما بخیر …
      در ابتدا تشکر برای تشویق فرزندتان به یادگیری یک هنر …
      بله همانگونه که مطلع هستید قیمت پیانو در حال حاضر بسیار بالا میباشد و گزینه های بعدی میدی کنترلر و یا کیبورد میباشد که هر جفتشان در رده های بالاشون کلاویه های مشابه به پیانو دارند که به کلاویه سنگین مشهورند .
      حالا اگر فرزند شما در کنار یادگیری ساز پیانو علاقمند به تنظیمموسیقی نیز میباشد میتواند از میدی کنترلر استفاده نماید .
      اما در کیبورد های جدید هم قابلیت تبدیل به میدی کنترلر برایشان محیا شده است ، هم دارای کلاویه سنگین یا همان پیانویی میباشند و هم بدون نیاز به سیستم عامل میتوانند از خود ساز نیز خروجی صدا دریافت نمایند که مجموعه این ویژگی ها در هیچ یک از مدل های میدی کنترلر موجود نیست.
      باتشکر از حسن انتخاب شما
      sedabardaran.com

  11. سلام و وقت بخیر
    چند سوال داشتم درمورد خرید میدی کنترلر
    اول ازهمه اینکه میخوام تازه پیانو شروع کنم
    ساز اصلیم عود هست و در کنارش ویولن و داربوکا هم کار کردم تقریبا ۱۱سال میشه فعالیت موسیقی دارم
    با نرم افزار آهنگسازی هم کار کردم با fl studio شروع کردم و ۴سال میشه cubase کار میکنم
    خیلی وقته که قصد خرید پیانو دارم و دوسالی هست که ملودیکا کار میکنم

    •سوال اولم اینه که آیا پیانو بگیرم یا میدی کنترلر (با هزینش مشکلی ندارم)
    فقط خواستم کار دوبار انجام ندم ایا میتونم با میدی پیانو رو تمرین کنم
    •میدی نرم افزار یا پلاگین مخصوص داره ؟
    •نصبش به کیس نیاز به سخت افزار خاصی داره یا با یو اس بی هستش؟ به لبتابم وصل میشه
    •پیانوهای الکتریک هم میشه بجای میدی به کار برد
    •پدال داره یا نه؟
    •و مهمترین سوال چه مدلی پیشنهاد میکنید که بگیرم؟

    خیلی خیلی ممنون از شما

    • سلام وقت شما بخیر
      پاسخ اول : در صورتی که با هزینه مشکلی ندارید پس با یک پیانودیجیتال شروع نمایید.
      پاسخ دوم : میدی نرمافزار خاصی ندارد و تنها نیاز به یک نرم افزار میزبان مانند همان کیوبیس و یا اف ال استودیو را دارد.
      پاسخ سوم : بله با یک یو اس بی متصل میگردد
      پاسخ چهارم : بله پیانوهای الکتریک هم قابلیت کاربری به جای میدی کنترلر را دارند و قابلیت نصب پدال را نیز دارند.
      پاسخ پنجم: توی پیانوها یاماها وتوی میدی کنترلر ها novation و m-audio برترین برند های این حوزه هستند.

      باتشکر از حسن انتخاب شما.

  12. خسته نباشین بابت این مطلب اما یه سوال داشتم که بر اساس چک کردن نظرات دوستان برام پیش اومد . آیا میدی کنترلر مستقیما به لپتاپ متصل میشه یا نیاز به کارت صدا دارم؟

    • سلام روز شما بخیر
      بله میدی کنترلر را میتوانید مستقیم نیز به کارت صدای خود متصل نمایید.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

  13. با عرض سلام
    عزیز من یه میدی کنترل بهرامینگر umx49 گرفتم
    مارک خوبی هستش یا نه
    سوال دوم قیمت میدی کنترل این نوع دست دوم در چه حدودی خوب هست

    • سلام وقت شما بخیر
      در زمینه تولید میدی کنترلر کمپانی بهرینگر دارای محصولات با کیفیتی میباشد اما ما اطلاعی از قیمت های نو و دست دوم آنان نداریم.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

  14. سلام خسته نباشید مرسی مطالب مفیدی بود،فقط من موندم میدی کیبورد بخرم یا کیبورد(ارگ)،برای همین سوال داشتم اونم اینه که کیبورد مثل میدی کیبورد به نرم افزار و سیستم وصل میشه و میشه مثل میدی بهش صداهایی مثل گیتارالکتریک داد؟اگه میشه اینکارو کرد پس گرفتن کیبورد بهتر از میدی کیبورده؟چون هم صدای زنده داره و هم مثل میدی وصل میشه به سیستم و تنها مزیت میدی که اونم استفاده از نابو اینجور چیزاستو میشه بعدا تو سیستم با نرم افزار درستش کرد دیگه!درنتیجه حس میکنم ارگ یا همون کیبورد تقریبا همه قابلیاتای میدیو میتونه داشته باشه ولی برعکسش نه.اگ حسم درسته بگین ک کیبورد بخرم اگه نه میدی بخرم

  15. سلام خسته نباشید مرسی مطالب مفیدی بود،فقط من موندم میدی کیبورد بخرم یا کیبورد(ارگ)،برای همین سوال داشتم اونم اینه که کیبورد مثل میدی کیبورد به نرم افزار و سیستم وصل میشه و میشه مثل میدی بهش صداهایی مثل گیتارالکتریک داد؟اگه میشه اینکارو کرد پس گرفتن کیبورد بهتر از میدی کیبورده؟چون هم صدای زنده داره و هم مثل میدی وصل میشه به سیستم و تنها مزیت میدی که اونم استفاده از نابو اینجور چیزاستو میشه بعدا تو سیستم با نرم افزار درستش کرد دیگه!درنتیجه حس میکنم ارگ یا همون کیبورد تقریبا همه قابلیاتای میدیو میتونه داشته باشه ولی برعکسش نه.اگ حسم درسته بگین ک کیبورد بخرم اگه یکم کمک کنین

    • سلام وقت شما بخیر
      آپشن ها و امکانات ذکر شده برای ارگ ها میباشد که اساسا” تعریف نوع کاربری آن چیز دیگریست و میدی کنترلرها این امکان را به صورت پیش فرض ندارند و شما میتوانید در صورت داشتن امکان ذخیره سازی، انواع پاساژها و ورودی و خروجی های متفاوتی را برای آن تعریف نمایید.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

  16. درود به شما
    مطالب بسیار عالی بود.

    سوال: من اگر برای شروع آموزش پیانو میدی بخرم و پدال دوم ( Sostenuto pedal ) گیرم نیاد باید چکار کنم؟
    پیشنهاد شما چیه؟
    آیا برای یادگیری پیانو صفر تا صد پدال دوم میتونه نباشه یا جایگزینی داشته باشه

    ممنون از شما

  17. سلام خسته نباشین
    میدی کنترلر را که به نرم افزار اندروید وصل کردیم آکوردش چی میشه از نرم افزار میزنیم ویا میدی کنترلر قابلیت آکورد گیری داره ممنون میشم جواب بدین♥️

    • سلام وقت شما بخیر
      میدی کنترلر خودش قابلیت آکوردگیری دارد و نرم افزارها صرفا” یک میزبان هستند که امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهند و هیچ نقشی در آکومپانیمنت و آکوردهای تنظیم کننده ندارد.
      باتشکر از حسن انتخاب شما.

  18. سلام ممنون بابت مطلب کاربردیتون
    یه سوال داشتم نظرتون راجب mpk mini play 3 چیه که هم اسپیکر داره و هم میدی کنترله
    میشه ازش بدون سیستم استفاده کرد؟

    • سلام وقته شما بخیر،
      بله در صورت نبود سیستم به عنوان ارگ می‌توانید از آن استفاده نمایید.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک