خلاصه ای از مقاله:

وجود آنکه اندازه گیری زمان واکنش پاسخگوی همه نیازها نیست مع ذالک بهترین راه برای شروع، بررسی است و ارزش بسیاری دارد.

طرح اجمالی دستگاهها و ترتیب به هم پیوستن آنها در شکل ۱۳ – ۱ ترسیم گردیده است. بلندگو توسط تقویت کننده ای از یک سرچشمه (مولد نوسان) تغذیه می شود در فضای استودیو هنگامی که کلید (S) بسته شود صدایی مشخص پخش دریافت می کند.

و به یک استودیو به حالت ثبات رسید می نماید. این صدا را یک میکروفن همه سوئی (غیر توجیهی) دریافت می کند و دستگاه (تراز نگار) می فرستند. پس از آنکه صدای پخش شده در استودیو به حالت ثبات رسید کلید( s) را قطع می نماید.

که از این لحظه به بعد صدا کم کم فروکش می کند و دستگاه تراز و منحنی افت صدارا ترسیم می نماید. این آزمایش را باید چندین بار با تواترهای . همچنین تغییر جای میکروفن تکرار کرد. سرچشمه تولید صدا را می توان نغمه نار زوزه کش ویا نوفه رنگین (۳) انتخاب کرد.

اتصال یک فیلتر با کیفیت خوب در مدار خروجی میکروفن در شکل ۱۳ – ۱ برای بخشیدن به منحنی ترسیمی توسط تراز نگار و پالایش آن از نوسانات ناخواسته می تواند با تواترهای گوناگون و مدارا می توان نغمه ناب یا نوسان باشد.

تصویر مدار خروجی میکروفون
ترتیب اتصال: دستگاه ها برای سنجش و ترسیم روند افت واخنش در یک فضای بسته.

آکوستیک استودیو
روند همگانی افت صدا در یک فضای بسته.

همچنین اتصال یک دستگاه ضبط صوت در خروجی مدار برای ضبط و نگهداری صدای درون استودیو برای مطالعات و پژوهش آزمایشگاهی توصیه می شود و حتی می توان برای آزمایش در محل از حمل و نصب دستگاه سنگین ترازنگار خود داری کرد و نتیجه آزمایش را که بر روی نوار ضبط شده است، در آزمایشگاه مورد بررسی قرار داد.

کارشناسان مجموعه صدابرداران نیز قبل از شروع پروژه با گرفتن اطلاعاتی از درخواست دهنده که در وبسایت با فرم درخواست بازدید آمده است میخواهند که اطلاعات محیط خود را در آن فرم ثبت نموده و برای مجموعه ارسال نمایند.سپس بعد از بررسی های اولیه اقدام به اجرای پروژه بر اساس نیاز محیط می نمایند.

گردآوری مجموعه صدابرداران

تهیه و تدوین: محمد قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه