چطوری یک اتاقک اکوستیک پیش ساخته تهیه کنیم + قیمت

آخرین به روزرسانی در تاریخ 1402/16/12

   ممکن است برای همه پیش آمده که برای مطالعه ، تمرین آواز و موسیقی و مواردی مشابه ، احتیاج به مکانی ساکت (اتاق سکوت) و دور از هیاهو ، داشته باشند. با توجه به شرایط زندگی امروزی و کمبود یا محدود بودن فضا در آپارتمان ها و هزینه بالای ساخت استودیو ، ساخت اتاقک آکوستیک پیش ساخته (و یا اتاق آکوستیک پرتابل) بسیار مقرون به صرفه و کارآمد می باشد. و همچنین این اتاقک های آکوستیک به شما کمک می کند تا صدای داخل اتاق مزاحمتی برای افراد بیرون از آن ایجاد نکند.

کارآیی اتاقک اکوستیک پیش ساخته

خرید-اتاقک-آکوستیک

     این نوع از اتاقک ها مناسب جهت مطالعه و خواندن کتاب ، ضبط حرفه‌ای صدا و موسیقی ، انواع صدابرداری ، دوبلاژ ، تمرین سازهای موسیقی ، اودیومتری (شنوایی سنجی) و صداگیری اتاق خواب و اتاق های مشترک با همسایه و ساخت اتاقک های ضبط صدا ،  استودیوهای صدابرداری ،  اتاق های دوبله ،  پارتیشن بندی استودیوهای حرفه ای ،  اتاق های اکوستیک ضد شنود ،  اتاقک های گوش پزشکان ،  تست شنوایی ،  اتاقک های شنوایی سنجی در کارگاه ها و کارخانه جات می باشد.

     برای استودیوهای خانگی ، اتاقک اکوستیک پبش ساخته یکی از بهترین روش ها برای داشتن صدایی صاف و بدون نویز و ضبط شده در محیطی آکوستیک است ؛ همچنین هزینه ی چندان بالایی در بر نداشته و احتمالا هرکسی می تواند این اتاقک را درست کند. این اتاقک را می توان به راحتی مثل یک کمد گوشه ی اتاق قرار داد. ضبط صدای سازهای معمولی را هم می توان درون این اتاقک ضبط نمود.

بطور معمول این اتاق آکوستیک 1 متر در 1 متر با ارتفاع 2 متر ساخته می شود. در این صورت سه نفر به راحتی می توانند در این اتاق قرار بگیرند و اجرای (وکال) داشته باشند. هدف اصلی از ساخت چنین اتاقکی ، داشتن محیطی ساکت و عاری از هرگونه صدای اضافی و مزاحم و هدف دوم داشتن محیطی آکوستیک است.

ساخت اتاقک اکوستیک

با بررسی نوع کاری که می خواهید انجام دهید و یا میزان ضبطی که خواهید داشت ، می توانید تصمیم بگیرید که آیا نیازی به اتاقک پرتابل ضبط دارید یا خیر. به غیر از کسانی که ضبط گسترده انجام می دهند، برای بقیه ی کاربران وجود اتاقک ضبط الزامی نیست. می توان ضبط های کوچک را در همان اتاق و با همکاری اعضای خانه انجام داد.

اما راهی مناسب و کاربردی نیز برای کسانی که نیاز به ضبط بدون هزینه ی اتاقک ضبط دارند ، پیشنهاد می کنیم.

برای ساختن اتاقک اکوستیک پیش ساخته، راه های فراوانی وجود دارد. با توجه به بودجه و اهدافتان ، راهی مقرون به صرفه را انتخاب کنید. برای ساخت اتاقک ضبط ، می توانید از نجاری کمک بگرید. کافیست یک اتاقک ( با ابعاد متناسب با توجه به فضای موجود ) که یک درب ساده و یک پنجره ی کوچک دارد ، سفارش دهید. قسمت پنجره را با پلاکسی گلس بپوشانید و داخل اتاقک را توسط تجهیزات آکوستیک که در سایت صدابرداران موجود می باشند،  ضد صدا کنید.

برای این کار می توانید از راه های پیشنهادی برای ضد صدا کردن دیوار استفاده نمایید. همچنین می توانید از رول های کاغذی پشم سنگ یا پشم شیشه استفاده نموده و در دیواره ی داخلی نصب کنید ( با میخ کوبیدن معمولی یا پمپ باد) سپس روی آن را با مواد دیگری بپوشانید تا زیباتر شود ، مانند فوم های عایق ، موکت ، فوم شانه تخم مرغی و …

مزیت اتاق آکوستیک پرتابل و پیش ساخته

  • نصب آن سریع و حمل و نقل آن آسان است.
  • عایق صوتی بسیار عالی محسوب می گردد.
  • اتاقک های پرتابل و پیش ساخته قابلیت باز و بسته شدن مجدد را دارد.
  • دارای پورت های مخصوص صدا جهت رکورد و پخش می باشد.
  • ساخته شده از تخته چند لایه و چوب. (جهت سبک شدن و مقاومت بهتر اتاقک)
  • استفاده از پشم سنگ با دانسیته بالا جهت عایق بندی و همچنین استفاده از متریال مختلف برای عایق بندی بهتر.
  • دارای رنگ بندی های متنوعی متناسب با دکوراسیون محیط می باشند.
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف وجود دارد.
  • دارای فوم آکوستیک در داخل اتاقک.

این اتاقک ها قابلیت استفاده در مکان های نظیر موارد ذیل را دارا می باشند :

استودیو خانگی ضبط صدا یا موسیقی ، صداگزاری فیلم، اتاق تمرین نمایش، استودیو صداسازی و ساخت افکت ، اتاق ضبط و پخش موزیک ، دوبلاژ و نریشن ، هوم استودیو،  ادیومتری ( اتاق های شنوایی سنجی بیمارستان ها )، اتاق تمرین موسیقی و …

اتاقک های آکوستیک پرتابل صدابردارن

  اتاقک های آکوستیک پرتابل ساخته و ارایه شده توسط « مجموعه تولیدی صدابرداران » از جعبه هایی که داخلشان با فوم های پلی اتیلن پُر و اندود شده است که می تواند کارآیی بسیار مطلوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

از تجهیزات آکوستیک به کار رفته در این اتاقک های آکوستیک ، ابرهای تخم مرغی و یا هرمی با دانسیته بالا را می توان نام برد که پیشنهاد می گردد در زمان خرید از میان صدها پنل تولیدی « مجموعه صدابرداران »  برای استفاده در داخل اتاقک این نوع را انتخاب نمایید چراکه از لحاظ دیداری ، فوم های تخم مرغی  و ابرهای هرمی ظاهری ساده تر و زیباتر را نسبت به سایر پنل ها دارا می باشند ، اما از لحاظ فنی تفاوت چندانی میان ابرهای ورقی مثل تخم مرغی و یا هرمی با سایر پنل های جذب کننده یا همان ابزورب وجود ندارد.

مبنای محاسبه هزینه نصب اتاقک ها به تعداد پنل های دیوارهای آن منهای کف و سقف می باشد که هزینه نصب هر پنل یا دیوار آن ۸۰٫۰۰۰ هزار تومان است که هزینه نصب اتاقک ها بعد از نصب در محل و تایید مشتری دریافت می گردد.

اتاقک های آکوستیک ثابت نیز در مجموعه صدابرداران تولید شده و در فروشگاه اینترنتی این مجموعه عرضه شده است. از قابلیت مهم این اتاقک ها می توان  به عدم عبور صدا از آنها اشاره نمود که این ویژگی موجب شده تا بتوان از آنها در تمام محیط ها استفاده نمود.

قیمت ارایه شده برای اتاقک های ثابت آکوستیک مختلف در فروشگاه صدابرداران از 05 تا 100 میلیون تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک