طریقه نصب تجهیزات آکوستیک چگونه است؟

     محصولات و تجهیزات آکوستیک را به روش های مختلفی میتوانیم نصب کنیم. مهمترین معیار برای انتخاب روش نصب جنس سطحیست که قرار است تجهیزات آکوستیک بر روی آن نصب گردد.

     متریال ها و مواد متفاوتی برای نصب تجهیزات آکوستیک تا به حال معرفی شده است که عموم آنان نیز برای نصب تجهیزات آکوستیک کارای داشته و دارد پس انتخاب نوع آن بستگی به دو عامل دارد:

     1. جنس سطح زیر کار که قرار است محصول بر روی آن نصب گردد.

     2.جنس خود پنل آکوستیک که قرار است نصب گردد.

اموزش نصب اکوستیک

به عنوان مثال ما هیچ وقت نمیتوانیم سازه ای که تماما با چوب ساخته شده و دارای وزن بسیار سنگینی است را حتی با قوی ترین نوع چسب بر روی سطح مورد نظر بچسبانیم، بنابراین در این مورد باید یکی از روش های زیر را اجرا کنیم.

1.نصب توسط پیچ و رول پلاک، که با سوراخ کردن سطح مورد نظر و استفاده از پیچ و رول پلاک میتوانیم آن را نصب کنیم که در صورت نصب دقیق بدون مشکلی حداکثر کاربرد خود را خواهند داشت.

2. فیتینگ این تکنیک برگرفته از صنعت کابینت سازی است و با ایجاد دو تکه چوب که اصطلاحا به آن فارسی شده میگویند میتوانیم محصول را بر روی دیوار نصب نماییم. جزییات این روش تخصصی بوده که باید توسط متخصصان صدابرداران اجرا گردد.

نحوه نصب اکوستیک

    محصولاتی که از جنس ابر می باشند، اعم از محصولات ورقی و یا پنلی را نمی توان با روش های فوق نصب کرد. برای نصب این نوع تجهیزات آکوستیک از انواع چسب اعم از اسپری چسب و چسب دوطرفه، چسب های فوری و… می توان استفاده کرد. برای انجام این روش باید چسب را بر سطح های مورد نظر خود که تقریبا شامل تمام سطوح میباشد آغشته کرده و سپس عملیات نصب را کامل نماییم.

     به عنوان مثال ابر های تخم مرغی و یا هرمی را میتوانیم با انواع اسپری چسب ، چسب دوطرفه ، پونز ، میخ و منگه نصب نماییم اما محصولات پنلی مانند پنل هایMD55 /Cinemaround و…را میتوانیم تنها با اسپری چسب و یا چسب دوطرفه بچسبانیم.

نصب حرفه ای اکوستیک

    در مجموع نحوه نصب تجهیزات آکوستیک بسته به نوع محصول بسیار متنوع می باشد بهترین راه قبل از نصب مشاوره با متخصص ها و نصاب های آکوستیک می باشد.

    انواع تجهیزات مورد نیاز نصب تجهیزات آکوستیک در فروشگاه اینترنتی صدابرداران موجود و با قیمتی مناسب قابل ارائه است. که در بخش تجهیزات جانبی در وبسایت مشاهده می گردد.

به قلم : عطا رضایی

گردآوری : مجموعه تولیدی صنعتی صدابرداران ( سهامی خاص)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک