میدی کنترلر یک مدل از  کیبورد می باشد (ارگ)  که در حقیقت هیچ هنری از خود ندارد و مانند ارگ صدا و ریتم و … ندارد . میدی کنترلرها برای کسانی که در موسیقی الکترونیک کار میکنند و حرفه ای می باشند کار برد دارد.

     میدی کنترلر ها فایل‌های صوتی اما با حجم خیلی کم هستند که قبلا رینگتون موبایل های ساده هم از همین فرمت بوده‌اند و در واقع یک موزیک کامل هستند که از صداهایی باجنس متفاوت و کیفیتی کمتر ساخته شده اند.
اما میدی کنترلر ها کاربرد زیادی در عرصه ساخت آهنگ (آهنگ سازی)و مخصوصا در بخش آموزش دارا می باشند.
باید میدی کنترلر را از طریقه پورت میدی  یا usb به کامپیوتر وصل کرد و به کمک نرم افزار های آهنگسازی (سکوئنسر ها) مانند fl studio –nuendo – sonar- cubase…  به آهنگسازی پرداخت.
در آهنگسازی الکترونیک یک سری ساز های مجازی هستند که به آنها vsti گفته می شود  که مخففه virtual studio technology instrument  می باشد. در این vsti ها صدا های ساز های مختلف نمونه برداری شده است  و با کیفیت عالی ذخیره شده‌اند و فرد  آهنگساز میتواند از این صدا ها به جای ساز واقعی در ساخت آهنگ خودش استفاده کند  که این کار به کمک همان میدی کنترلر امکان پذیر می باشد.

     در باره قیمت آنها می‌توان گفت که قیمتهایشان بستگی به چند اکتاو بودن و از چه برند و کمپانی می باشند و چه امکاناتی دارند می‌تواند داشته باشد.که اکتاو آنها از 2 اکتاو تا 7 اکتاو می باشد.
قیمت این نوع از آنها از نود هزار تومان  تا یک ، یک و نیم میلیون تومان هم می تواند باشد.

     میدی کنترلر اینطور تعریف می شود: به طور کلی تمام دستوراتی را که شما به یک تراک می دهید را کنترلر می‌نامند. از انتخاب ساز ProgramChange و Bankselect تا ولوم افکت پدال یا Modelation در سینتی ها را با کمک کنترلر ها به تراک می‌توان داد. از آنجائی که مستر کیبوردها دارای تمام کنترلها هستند, آنها را میدی کنترلر مینامند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

برچسب‌ها:

4 دیدگاه برای “میدی کنترلر چیست؟”

  1. با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک بابت سایت بسیار خوبی که دارید.
    سوال من از شما اینه که :
    آیا با میدی کنتلر و نصب نرم افزاری میشود به یک ارگ خانگی دست پیدا کرد یعنی ارگی که بتنوان با آن آهنگ های شرقی نواخت؟مشکلی نداره از این بابت؟
    سوال بعدی هم اینه :
    آیا تاخیر در نواختن داره یعنی فرض کنید شما کلاویه ای را فشار میدهید با تاخیر صدایش به گوش میرسد یا مانند سایر ارگ ها مثلا مدل کرگ pa80 سه سرعت مینوازد؟
    باز هم تشکر از سایت خوبتون
    وحید از همدان

    • سلام روز شما بخیر…
      بله با اتصال به کامپیوتر و نرمافزار تبدیل به ارگمیشه…
      و اونتاخیر در پخش صدا هم با تغییر بافرسایز کارت صدا حل خواهد شد.
      متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک