فوم شانه تخم مرغی چیست و از کجا میشه خرید

     در جهان امروزی با وجود ازدیاد جمعیت در فضاهای کوچک شهری، آپارتمان ها، سالن های سخنرانی، اتاق های شنوایی سنجی، کتابخانه ها و … برای آنکه بتوان از شلوغی ها و اصوات مزاحم دور بود متدهای جدیدی ابداع شده است. این راهکارها و متدها هر کدام می توانند به راحتی اصوات مزاحم را از ذهن افراد دور کنند و در قبال آن آرامشی را برای آنها ایجاد نمایند. استفاده از این روش ها باعث می شود تا مردم راحت تر با این شلوغی و سرو صدا کنار بیایند و حتی استودیوهایی که به فضایی آرام و بدون صدا نیاز دارند، در اوج شلوغی در شهرهای بزرگ ایجاد گردند.

مقاله-فوم-شانه-تخم-مرغی

عایق صدا همان چیزی است که با استفاده از آن می توان حجم اصوات را کاهش داد و فضای آرامی را فراهم نمود. پنل های عایق صوتی به راحتی در بازار یافت می شوند و نقش سازنده ای برای کاهش حجم بازخورد صداها و پژواک های محیط برای خریداران ایجاد می کنند. این صنعت رو به گسترش، منافع زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

فوم شانه تخم مرغی

     به یمن و پیشرفت تکنلولوژی از فناوری های به کار گرفته شده ی نوین و امروزی در پنل های اکوستیک استفاده از فوم شانه تخم مرغی می باشد. این فوم از نظر ظاهری و شکلی همچون شانه های تخم مرغ دارد که به جذب صدای بهتر کمک می کند. طراحی خاص فوم شانه تخم مرغی سبب شده است تا این محصول به عنوان روکار روی سطوح دیواره ها در پنل های عایق صوتی استفاده شود و نگرانی بابت ظاهر این فوم در اتاق اکوستیک وجود نداشته باشد. در اغلب موارد رنگ فوم شانه تخم مرغی سیاه و خاکستری است و فضای تاریکی را هنگام استفاده ی عایق روکار ایجاد می کند.

جنس فوم شانه تخم مرغی

     جنس عایق صوتی فوم شانه تخم مرغی از پلی یورتان یا پولی اورتان می باشد که از جدید ترین مواد کشف شده در صنعت پلیمر و ایزومرها بوده و در صنایعی همچون تولید فوم نرم و سخت به کار گرفته می شود. استفاده از فوم پلی یورتان در تهیه ی فوم شانه تخم مرغی موجب شده تا این محصول به یکی از کاربردی ترین عایق های صوتی امروزی در دنیا تبدیل شود.

     فوم های شانه تخم مرغی در سایزها و اندازه های مختلف تهیه شده و با چگالی (دانسیته ی) مشخص می توانند به عنوان جاذب صدا در مکان های مختلف کاربرد داشته باشند. – دانسیته که با واحد کیلوگرم بر متر مکعب بیان می شود عبارتست از مقدار جرم موجود در واحد حجم ماده– در واقع می توان فوم شانه تخم مرغی را یک عایق اکوستیک طرحدار بر شمرد که به عنوان تجهیزات عایق استودیو شناخته می شود.

فوم شانه تخم مرغی (یا بعبارتی فوم آکوستیک تخم مرغی)  یکی از متداول ترین روش ها برای آکوستیک اتاق، استودیوها و سایر فضاهای مد نظر شما می باشد. این پنل آکوستیک اغلب از ابر پلی یورتان سلول باز تولید می شود. همین ساختار موجب می گردد که این پنل موجب حذف فرکانس های بالا و ریورب گردد. از سوی دیگر برش دهی شانه تخم مرغی آن، سبب افزایش سطح جذب می گردد و در نتیجه بهبود کارایی این پنل آکوستیک را در پی دارد.

کاربرد فوم شانه تخم مرغی

     امروزه فوم شانه تخم مرغی به عنوان یکی از موثرترین و ارزان ترین روش های آکوستیک در دنیا کاربرد دارد. و به همین علت در ساخت اکثر استودیوهای خانگی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. استودیو از مهمترین مکان های کاربرد فوم شانه تخم مرغی می باشد که در بازار به عنوان تجهیزات آکوستیک کردن استودیو شناخته می شود. استفاده از فوم ها در خودرو، سالن های سخنرانی و کنفرانس، تئاتر و حتی ضبط ویدیو نیز رایج است و در برخی از منازل مسکونی نیز برای حذف آلودگی های صوتی ناشی از صدای بوق ماشین ها، ازدحام افراد و … از این عایق های صوتی استفاده می گردد.

فوم های شانه تخم مرغی با ضخامت های معین و دو رو نیز در موارد متعدد استفاده می شود که با توجه به میزان ضخامت، طیف امواج جذب شده تفاوت هایی با یکدیگر دارد. در صورتی که هدف استفاده از این فوم بعنوان پنل عایق صوتی باشد، زمانی کارایی آن افزایش می یابد که به صورت تلفیقی با عایق های سلول بسته از آن بهره برده شود. باید توجه داشت افزایش ضخامت فوم شانه تخم مرغی معمولا موجب افزایش جذب پنل و اثر گذاری بیشتر آن بر روی آکوستیک فضا می گردد. البته باید در انتخاب ضخامت دقت نمود؛ چرا که پنل های بسیار ضخیم همیشه موجب بهبود کارایی آکوستیکی محیط نمی گردند.

نحوه نصب فوم شانه تخم مرغی

معمولا فوم شانه تخم مرغی بر روی دیوار، سقف و حتی درب نصب می گردد. چسباندن فوم آکوستیک تخم مرغی  بسیار آسان است. می توان این پنل ها را با میخ و یا چسب پاتکس به راحتی نصب نمود.

ضخامت و ابعاد فوم های  شانه تخم مرغی

فوم های شانه تخم مرغی در ضخامت های مختلف مانند 1.9، 2، 2.5 ،3، 3.5 ، 5 و 7 سانتیمتر و … ارایه می گردد. ابعاد این پنل های آکوستیک نیز ممکن است 1 در 2 ، 1 در 3 متر و …  باشد.

فوم شانه تخم مرغی را کجا می توان خرید؟

     فوم های شانه تخم مرغی که در ابعاد و ضخامت های مختلف در بازار عرضه می شوند دارای کیفیت های متفاوتی می باشند که در فروشگاه های معمولی صوتی و تصویری عرضه نمی شوند بلکه در فروشگاه های معتبر و خاص می توانید آن را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. یکی از مراکزی که می توانید براحتی و بصورت آنلاین فوم شانه تخم مرغی را سفارش و خرید کنید « فروشگاه اینترنتی صدابرداران » می باشد. در این فروشگاه فوم های شانه تخم مرغی مختلف با کیفیت بسیار بالا با توجه به اهدافی که مد نظر شما هست عرضه شده است. این فوم های شانه تخم مرغی با کاهش طنین های محیطی ناخواسته و کنترل صدای درون اتاق با ماهیتی ابر گونه و با برش طرح شانه تخم مرغی فضای شما را می تواند از بازگشت های بی مورد صدا حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک