اُرُد انزابی پور
متولد 13 آبان 1349 در رشت. دانش آموخته ی مهندسی الکترونیک دانشگاه علم و صنعت تهران در سال 1372. از شانزده سالگی نواختن پیانو و سینتی سایزر در سبک های موسیقی کلاسیک، راک و جاز را آغاز کرد و در همان زمان به ضبط کارهای خود و دوستانش با سیستم های صدابرداری بسیار ابتدایی و دست ساز می پرداخت. در سال 77 مدیر فنی شرکت موکو شد و در ساخت اولین کیبورد سفارش ایران GEM WK2 با مشارکت شرکت ایتالیایی General Music همکاری داشت.
از سال 1378 فعالیت صدابرداری استودیویی را به همراه چند دوست با تاسیس استودیوی “بم آهنگ” آغاز کرد. در سال 84 ویراستاری نشریه ی صنعت صدا و تصویر را از ابتدای انتشار آن بعهده گرفت و در همان سال به تدریس در دانشگاه صدا و سیما در رشته ی مهندسی صدا پرداخت. در سال 88 مشاور فنی تالار وحدت و ناظر نصب و راه اندازی سیستم صوتی جدید آن توسط شرکت آمریکایی Meyer Sound گردید.
وی در زمینه ضبط، میکس و مسترینگ بیش از 400 سی دی صوتی عرضه شده به بازار همکاری داشته که برخی از مهمترینشان عبارتند از:
گروه دستان: “دریای بی پایان” و “به نام گل سرخ” (سالار عقیلی)، “بی من مرو” (همایون شجریان)
“سیمرغ” (حمید متبسم و همایون شجریان)
“شب جدایی” (همایون شجریان و مزدا انصاری)
“جام تهی” محمد رضا شجریان و فریدون شهبازیان
“عشق ماند” سالار عقیلی و ارشد طهماسبی
” پرشیاناس”، “آواز ماتادورها” و “رقص آتش” بهرام آقا خان
“ناگفته” ارد انزابی پور
“دوباره” و “لذت جاز” ایمان جعفری
” وجود مجازی” و “اکسیر” کهت میان
“سکوت راوی” و “پنهان” فرشید اعرابی
“ّبدرود با بدرود” علی قمصری
“مرغ حق” کاوه دیلمی و مزدا انصاری
“ساکن روان” احسان غلامی و بصیر فقیه نصیری
“رومی 2” پدرام درخشانی و سینا سرلک
“نای و نی” پدرام درخشانی و مهران قاضی
“فیه ما فیه” و “نظم و نثر” سعید نایب محمدی
“گر بنگری به سویم” فوزیه مجد و دلبر حکیم آوا
مجموعه ی “گوش” ماهریز
“گره های خیالی” حمید سعیدی
“نه آنچنان” رامین بهنا
“آویژه”
“زرتشت” بابک امینی
“مرگ فرشته” پارسیان
“دیدار” و “رها” پیام جهانمانی
موسیقی فیلم های: تردید، ماندو، در میان ابرها، ماهی ها عاشق می شوند، سه گانه ی ستاره، آقا یوسف، آلزایمر، سفر قندهار، نسل سوخته
پالایش و مسترینگ بسیاری از آثار موسسه ی ماهور مانند: “صد سال آواز” و “صد سال تار” و …
پالایش و مسترینگ بسیاری از آثار موسسه ی آوای شیدا مانند “سپیده” (محمد رضا شجریان و محمد رضا لطفی)
پالایش و مسترینگ بسیاری از آثار موسسه ی آوا خورشید مانند” مجموعه آثار محمد رضا درویشی”
پالایش و مسترینگ بسیاری از آثار موسسه ی ماهریز

3 دیدگاه برای “اُرُد انزابی پور”

  1. نقاط قوت
    • جامع‌الاطراف، عمیق
    • محقق اصیل
    • عدم پول پرستی و رویکرد بیزنسی
    نقاط ضعف
    • فعالیت حداقلی رسانه‌ای آموزشی

    ایشون بر خلاف برخی از آقایون که چند تا دوره پیش اَل اشمیت و فپ دی پویت گذراندند و برگشتند و با ۴ تا دیوایس آنالوگ عنوان اولین رو ضمیمه پرونده کاری خودشون کردند، تا بلکه به یک نوایی برسند، این استاد صدا از کودکی محققِ مباحث مربوطه بوده است و ابدا رویکرد بیزینسی بر خلاف خیلی ها ندارد!
    ایشون از بزرگان نیستند بلکه بزرگه علم مهندسی صدا، آکوستیک، میکسینگ و مسترینگ کشور هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک