امروزه افراد زیادی از طیف های مختلف جامعه در فکر ایزولاسیون و عایق کردن محیط زندگی و یا کار خود از صداهای نوفه و ناخواسته هستند.

مقاله-هزینه-آکوستیک-یک-اتاق

بدیهی است در اولین قدم بعد از تصمیم گیری ایزولاسیون محیط زندگی و کار خود از نویزهای خواسته یا نا خواسته به فکر هزینه ی خرید و تجهیز مکان مورد نظر خود باشیم و همیشه این سوال در ذهنمان جاری میشود که هزبنه آکوستیک محل مورد نظرمان چقدر است؟

آکوستیک کردن اتاق

در پشت پرده این سوال پارامترها و عوامل بی شماری وجود خواهند داشت که امورتکنیکی و محاسباتیه بی شماری را می توانند نسبت به پاسخ این سوال تحت تاثیر قرار دهند.
به عنوان مثال محل قرار گیری مکان مورد نظر که در کجای یک شهر قرار دارد و نویز های ناخواسته محیطبیرونی چه میزان نفوذی را در محل می توانند داشته باشند.
ابعاد خانه مساحت محیط وطول و عرض اتاق مورد نظر برای انجام عملیات آکوستیک که مسئله بسیار مهمی در محاسبات نوع تجهیزات مورد نظر در ایزولاسیون یک محیط وانتخاب متریال صحیح را دارد.

     نوع نرم افزار میزبان نیزبرای افرادی که مشغول برپروژه های صدابرداری موسیقی و سینما را هستند و قصد آکوستیک محیط استودیوخود را دارند برای تیم فنی اهمیت دارد.
سن و نوع کاربری ساختمان: اصولا بناهای استودیو های حرفه ای در مرحله نقشه کشی و ساخت با هدف خاصی ساخته شده و طوری طراحی میشوند که کمترین نشت صدا را در درون و بیرون داشته باشند که عوامل ایجاد نویز مانند لوله های آب و کانال های تهویه کمترین ایجاد صدا را داشته باشد با توجه به این که این امر هزینه بالایی دارد اکثرا استودیو ها از بناهایی تشکیل شده اند که هدف مسکونی و تجاری را داشته از این رو اطلاع داشتن از سن ساختمان و نوع آن برای ایجاد عمر آکوستیک و طراحی پروژه عمری ضروریست تا بتوان بهترین طراحی را برای ایزولاسیون در نظر گرفت.

Sedabardaran.com
Sedabardaran.com

      نکته مهم دیگر وضعیت ملکی میباشد ایجاد پروژه در وضعیتی که مالک آن قصد انجام پروژه ایزولاسیون را دارد با افرادی که مستاجر هستند از لحاظ محدودیت های ایجاد شده در تغییر وضع ظاهری و نوع متریال متفاوت است که اطلاع داشتن تیم فنی از این موضوع در کاهش هزینه های طرح بسیار موثر است
امری که نیاز به ایزولاسیون را برای یک محیط ضروری میکند نسبت به هدف از ساخت آن محیط . نوع کاربری حرفه ای و غیره مانند انجام طرح ایزولاسیون برای استودیوهای تجاری،استودیوهای سینمایی ، استودیو موسیقی خانگی جهت دوبلاژ و نریشن سالن نمایش ، صداگیری دیوار مشترک متفاوت است
از این رو دانستن این موضوع برای تیم فنی و نصب برنامه ریزی را آسان تر کرده و باعث انتخواب صحیح تر محصولات و متریال و ابزار ها می شود

      با توجه به نوشته های بالا درمیابیم که تشخیص هزینه دقیق و نوع تجهیزات آکوستیک یک اتاق بدون اطلاع داشتن از پارامتر های فوق غیرممکن بوده و اطلاع داشتن تیم فنی با آنالیز محیط میتواند کاهش چشمگیری در هزینه های و انتخاب صحیح تجهیزات را داشته باشد­­.

نویسنده : فرزاد صالحی

گردآوری : مجموعه صدابرداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک