یکی از رایج ترین سوالاتی که از مشاوران فروش مجموعه صدابرداران پرسیده می شود. تفاوت دو نوع ابر شانه تخم مرغی و هرمی می باشد. تیم فنی صدابرداران با استفاده از تحقیقاتی که روی این موضوع انجام داده است، مقاله زیر را تهیه نموده است و در اختیار شما همراهان همیشگی قرار می دهد.

 

مقاله-تفاوت-ابر-هرمی-و-شانه-تخم-مرغی

نمونه سوالاتی که راجع به این موضوع  بیشتر از ما پرسیده می شود به ترتیب بدین گونه است که:

ــ تفاوت این دو ابر در چیست؟

ــ علت اختلاف قیمت آن ها چیست؟

ــ کدام یک جذب بهتری دارند؟

ــ برای یک محیط کدام یک شکل ظاهری بهتری دارند؟

ما تصمیم داریم تا در این مقاله به تمام این پرسش ها پاسخی منطقی و مستدل را ارائه نماییم نه فقط از دیدگاه کسبی و سودآوری بلکه به صورت کاملا علمی و عملی و به طور کل رسالت مجموعه صدابرداران همیشه دادن پاسخی مستند به همه ی پرسش های عزیزان همراهش میباشد.

شانه تخم مرغی

۱- رنگ :ابرهای شانه تخم مرغی و هرمی در دانستیه های سبک و سنگین با تغییر رنگ ابر مواجه هستند  و وقتی در کارخانه یک بلوک کامل ابر تولید میشود دانستیه آن تا حدودی مشخص کننده رنگ آن میباشد ولی به طور کل ابر های دانسیته سبک دارای رنگ های روشن تر و ابرهایی با دانسیته بالا به دلیل غلظت مواد دارای رنگ تیره تری هستند، همه اینها به دلیل نامرغوبیت مواد اولیه تولیدکنندگان میباشد چرا که در جهان اولا چیزی به عنوان ابر سبک نداشته و به دلیل ضریب جذب پایین به هیچ عنوان خرید و فروش نمیشود ثانیا همیشه غلظت و میزان ترکیب مواد اولیه به صورت ثابت ویکسان میباشد که در نتیجه همیشه با ثباته رنگی و کیفیت بالا در تمام محصولات تولیدی کمپانی های معتبری چون Vicoustic-Auralexو… مواجه هستیم.

۲- طریقه نصب : با توجه به برش های هوشمندانه ای که با بروزترین تجهیزات و ماشین آلات CNC در ابر هرمی وجود دارد روش نصب بریدن و در کنار هم قرار دادن آن روی دیوار و یا سقف بسیار راحت تر و منظم ترمیباشد ولی در ابر تخم مرغی به دلیل اینکه دستگاه به صورت برش قالبی فرآیند تبدیل ابر به تخم مرغی را انجام میدهد دقت کافی و نظم دلخواه مشتری را ندارد و به دلیل نداشتن خط برش در هنگام بریدن محصول کار را سخت تر میکند و همچنین به دلیل قالب خوردن ورق ابر در اجرا تمیزیه ابرهای هرمی را ندارد اما تبدیل ورق ابر به تخم مرغی به نسبت زمان بسیار کمتری تا تبدیل همان ابر به هرمی میبرد .

۳- هزینه : علت اختلاف قیمت در ابرهای هرمی و شانه تخم مرغی تنوع درنوع برش آنهاست،وقتی یک ورق کامل ابر داخل یک قالب قرار میگیرد به راحتی با قالبی که میخورد ابر شانه تخم مرغی تولید میشود اما در ابر هرمی برش ابر کار دشواری است و بسیار تخصصی تر از شانه تخم مرغی است چراکه کمتر از یک ضخامت خاصی را نمیتوان برای برش آماده کرد و اینکه تبدیل آن به هرمی با دستگاه CNC ابر انجام میشود و مسلما زمان بسیار بیشتری را تا قالب شانه تخم مرغی برای تبدیل میبرد و میتوان این دلایل را برای اختلاف قیمت همیشگی آنها در نظر داشت.

۴- جذب : ضریب جذب صدا در ابرها به طور کل به ضخامت و دانسیته آن ارتباط دارد و زیاد با نوع برش در ضریب جذب یک ابر تغییری به وجود نمی آید و به همین دلیل ابر هرمی و تخم مرغی در صورت یکسان بودن ضخامت تفاوتی در ضریب جذب با یکدیگر نداشته و ندارند.

۵- شکل ظاهری : انتخاب ابر هرمی و شانه تخم مرغی بستگی به سلیقه ی مشتری و بودجه مدنظر وی دارد و همان طور که گفته شد به دلیل برش تخصصی و سهولت نصبی که در ابر هرمی وجود دارد از نظرمجموعه صدابرداران و با توجه به تعداد کثیره پروژه های اجرایی ابر هرمی شکل ظاهری بهتری نسبت به ابر شانه تخم مرغی در انتهای پروژه خواهد داشت.

۶- توانایی خرید : به دلیل اختلاف قیمتی و زمانی بالایی که در تولید این دو نوع طرح ابر وجود دارد  بیشترمشتری های مجموعه و همکاران ما با توجه به اینکه بیشتر ضریب جذب برایشان مهم است تا شکل ظاهری و در نهایت به دلیل افزایش روزافزون استودیوهای خانگی بودجه های محدود شخصی هنرمندان در ایران فعالان این عرصه تاکید بیشتری بر روی متریال های ارزان قیمت تر دارند و به همین دلیل گرایش بیشتری به ابرهای شانه تخم مرغی دارند تا ابرهای هرمی.

۷ـ ضخامت : وقتی یک ورق ابر داخل قالب قرار میگیرد و به صورت شانه تخم مرغی قالب میخورد امکان اختلاف ضخامت در هر ورق از ابرها باهم وجود دارد اما در ابرهای هرمی به دلیل  برش با دستگاه  CNC و به صورت الگوی الگوریتمی و بسیار دقیقی که در نوع برش انجام می شود هیچ تغییری در ورق های آن به وجود نمی آید.

۸ـ دانسیته : معنای لغوی دانسیته به فارسی همان چگالی میشود که درایران ما در ابرمحصولات آکوستیک دو نوع دانسیته سبک و سنگین داریم که اصطلاحا ابر سبک با دانسیته۱۷ و ابر سنگین با دانسیته ۳۰ کیلوگرم محاسبه میگردد و به طور کل هر چه چگالی(دانسیته) ابر بیشتر باشد ضریب جذب آن نیز بیشتر میشود.

نتیجه گیری :

با توجه به تحقیقاتی که ما انجام داده ایم تمام خصوصیات و تفاوت های ابر هرمی و شانه تخم مرغی در این ۸ حالت است و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ابر شانه تخم مرغی و ابر هرمی از لحاظ ضریب جذب در صورتی که ضخامت و دانسیته(چگالی) یکسانی داشته باشند با هم اختلافی ندارند اما از لحاظ اجرایی ، نوع برش ، روش نصب و شکلظاهری تفاوت های بسیاری دارند که سعی کردیم هرکدام را به اختصار توضیح دهیم تا بلکه بتوانیم راهنمایی هر چند کوچک اما مفید برای تمام همراهانمان داشته باشیم.

 نویسنده و تایپ : رضا بختور

ویراستار: عطا رضایی

گردآوری : مجموعه صدابرداران

www.Sedabardaran.com

جستجوی کاربران برای این مطلب:

6 دیدگاه برای “تفاوت های ابر هرمی با شانه تخم مرغی در چیست؟”

  1. سلتم فقط عکس شانه تخم مرغی رو گذاشتید
    هرمی رو نزاشتید
    بعدشم من متوجه نشدم فرقون تو جنسشونه یا کاراییشون؟

    • سلام روز شما بخیر
      بلی از لحاظ کاربری فنی هر دو مدل این ابر ها عملکردشان یک شکل میباشد (در ضخامت و دانسیته برابر) تنها تفاوت این دو مدل همان شکل ظاهری آن میباشد که ابر هرمی با دستگاه سی ان سی برش داده میشود و در صورت نیاز به برش در محل نصب نیز میتوان آن را به راحتی با یک کاتر برش دهیم اما ابر تخم مرغی به دلیل بوجود آمدن آن با دستگاه های قالب زنی قیمت تمام شده ی کمتری به نسبت هرمی دارند اما در هنگام نصب خط اتصال پنل های تخم مرغی به یکدیگر کاملا مشخص است و شکل ظاهری ناخوشایندی دارد و این در حالیست که برش زدن آن نیز به تمیزی ابر هرمی در نخواهد آمد (به دلیل نداشتن خط برش) ، اما در نهایت باز تاکید میکنیم که از لحاظ کارایی فنی هردو این مدل ها یک کاربری را دارند.
      باتشکر از حسن انتخاب شما.

    • با سلام
      اصولا برای مبلمان میبایست فوم سرد استفاده شود ، منتهی به دلیل هزینه بالای آن در فرایند تولید و قیمت تمام شده بالای کالا از فوم های گرم یا همین ابرها استفاده میشوند.
      اما فوم های گرم طول عمر کمتری نسبت به فوم های سرد دارند.
      باتشکر از حسن انتخاب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک