بهترین عایق برای دیوار یک استودیو موسیقی ، دفتر اداری و منزل مسکونی چیست...؟!!!

آخرین به روز رسانی در تاریخ 1402/12/12

در ساختمان هایی که از عایق استفاده نشده است حدود 25% از انرژی ساختمان به هدر می رود. عایق حرارتی پشم سنگ به عنوان بهترین عایق حرارتی برای سقف ساختمان پیشنهاد می گردد. این عایق از نوعی سنگ بنام بازالت که در کوه ها به وفور پیدا می شود ساخته می شود. ضریب هدایت حرارتی این عایق حدود 0.037 وات بر متر درجه کلوین است.

مقاله-بهترین-عایق-برای-دیوار-یک-استودیو

جدیدترین محصولات صدابرداران

پشم سنگ چیست؟
پشم سنگ (ROCKWOOL) عایق مطلوبی است که در صنعت و ساختمان کاربرد گسترده دارد. پشم سنگ یک ماده غیرآلی است و با محیط زیست کاملاً سازگار است. ماده اولیه برای تولید پشم سنگ، دیاباز یا بازالت، مشهورترین سنگ آذرین است که بازمانده فعالیت های آتشفشانی است و در کشور ما به وفور وجود دارد.
تکنولوژی تولید پشم سنگ در نوع خود جالب و منحصر به فرد است و دارای روشی پیشرفته با اصولی ساده است. سنگ بازالت یا دیاباز در کوره به وسیله کک در حرارت فوق العاده بالا ذوب می شود و به صورت سیلیکات مذاب در می آید. مذاب به دست آمده بر روی دستگاه الیاف ساز می ریزد و به صورت الیاف بسیار ظریف در می آید. در این مرحله الیاف به رزین فنلیک آغشته می شوند تا به هم پیوند بخورند. این عامل پیوندی باعث انسجام الیاف و در نتیجه حفظ شکل کلی عایق می شود.

صدابردارا پشم سنگ

مفهوم دانسیته در انتخاب عایق چیست؟
در معرفی محصولات پشم سنگ غیر از ضخامت از مشخصه دانسیته نامبرده می شود. برای آگاهی کسانی که مفهوم دانسیته را اطلاع ندارند مطلب زیر عنوان شده است.
دانسیته پشم سنگ همان مقدار تراکم وزنی پشم سنگ در واحد حجم است. به عبارت دیگر دانسیته که همان جرم حجمی هم گفته می شود نسبت وزن به حجم می باشد.
مثال: وقتی گفته می شود پشم سنگ تخته ای با دانسیته 80 در اینجا منظور از دانسیته 80 یعنی 80 کیلوگرم پشم سنگ در واحد یک مترمکعب است. حالا با دانستن مفهوم دانسیته ، می توان وزن یک مترمربع پانل را از فرمول زیر محاسبه کرد.
برای بدست آورن وزن یک مترمربع پشم سنگ تخته ای ابتدا ضخامت را که برحسب سانتیمتر است بر 100 تقسیم می کنیم و نتیجه را در عدد دانسیته ضرب می کنیم. مثلا عایق پشم سنگ به ضخامت 5 سانتیمتر و دانسیته 80 وزنی برابر 4 کیلوگرم را دارد.

sedabardaran Rockwool

حد مطلوب صدا طبق آیین نامه های ساخت و ساز در منزل مسکونی چقدر است...؟

در آیین‌نامه‌های ساختمان‌سازی آمده است که حد مطلوب صدا در اتاق خواب ۳۰ دسی‌بل، در اتاق‌نشیمن ۴۰ دسی‌بل و درآشپزخانه ۴۵ دسی‌بل است و حداکثر صدا نباید ۵ دسی‌بل بیش از این مقادیر باشد، اما این روزها شاهد نفوذ صداهای بسیار بالای ۵۰ دسی‌بل به داخل ساختمان‌ها هستیم و مهم‌تر اینکه صداهای همسایه‌ها را می‌شنویم و آنها هم صدای ما را می‌شنوند که کمتر از حد مجاز انرژی دارد اما حریم خانه‌های ما را می‌شکنند.

ضریب رسانایی چیست...؟

‍ ضریب رسانایی حرارت یکی از مهمترین ویژگیهای عایق های حرارتی می باشد. عایق های پشم سنگ دارای ضریب رسانایی(K)بینهایت پائینی هستند حتی با جرم حجمی کم. علت آن دارا بودن بافت همگن است. بنابراین در عایق های پشم سنگ با تغییرات جرم حجمی در یک محدوده معینی تاثیر چندانی در ضریب رسانایی حرارتی مشاهده نمی شود.

sedabardaran

عایق صوتی پشم سنگ بازدهی بالایی در جذب صدا دارد به همین دلیل در استودیوهای صدابرداری و سالن های سینما بمنظور جلوگیری از انتقال صدا از پشم سنگ استفاده میکنند. در نتیجه اگر به دنبال عایق حرارتی و صوتی مناسب برای ساختمان خود هستید، پیشنهاد ما استفاده از عایق پشم سنگ از نوع تخته ای با دانسیته 100 و بالاتر است.

گردآوری: صدابرداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
صدابرداران مرجع تجهیزات آکوستیک